tisdag 1 mars 2011

Living on the edge

Jag har kört bil som fan sedan jag fick körkortet. Detta gör jag enbart ..(nästan) för att inte bli feg och inte våga köra. Varje gång jag kör så blir det ngt småfel som i mitt huvud blir stora fel ( ok jag har redan kört mot rött också) och varje gång jag kör känner jag adrenalinet flöda som fan. Fast det börjar faktiskt bli ganska roligt.. på riktigt..

Idag har det förövrigt varit småkaos på jobbet. Vi fick in ett traumalarm som hade änglavakt och tur var väll det för jag var nämligen ytligt bekant med en av de som var med i olyckan. Hur som helst så har adrenalinet flödat hela dagen ända tills det som vanligt var en tråkig utbildning på em. Av ngn anledning så kan jag knappt hålla uppe ögonen på dessa e.m. utbildningar, skitjobbigt!

Fredagens jobbfest var livad förresten. Jag kom hem vid 6 på morgonen och spenderade lördagen i soffan halvfull. Söndag var jag sjukt bakis och måndag kände jag mig nästan som en alkis för jag var fortfarande riktigt sliten.

Nu när jag har körkortet måste jag koncentrera mig på träningen och maten igen, det är ju faktiskt inte långt till sommaren nu..
Varför ska man förresten vara smal till sommaren jämt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävligt bra fråga! Varför inte vara sig själv till sommaren istället? Det är det jag försöker intala mig, det är okej, det är okej, det är okej att inte vara snyggast på beachen i bikini. Det är okej att satsa på att må bra istället för att späka sig som en dåre, det är okej, det ÄR okej. Den där ångesten är värre än nånsin nu när man ska vara nykläckt och helt mosig överallt nu när sommaren börjar. Men men, erfarenheten säger mig att somrarna blir rätt bra även fast jag ser ut som heffaklumpen och inte megan fox. Tack och lov skiner ju solen på alla.