torsdag 27 oktober 2011

Min ålderdomliga kropp

Sedan jag födde Svea har min kropp bara börjat protestera mot mig. Otaliga ryggskott hela våren tills jag slutade träna.. Samt lite då och då sedan jag var höggravid har jag haft skitjävlaont i höger ljumske. Det där ljumskproblemet har jag inte sökt för tidigare för det har liksom kommit och gått och barnmorskan sa att hon trodde det var foglossning, men nu har det ju fan gått nästan 3 år sedan jag började få ont så igår sökte jag. Troligtvis är det en nerv som ngn gång under graviditeten kommit i lite känsligt läge, så varje gång jag "överanstränger" benet lite så blir det svullet och trycker på.. Jippi!! Så nu ska jag vid behov äta Gabapentin som är ett neuroleptika som används vid nervsmärta och se om det hjälper, biverkningarna på den verkade ju kul.. hoppas jag inte får ngn av dem.

Mer kul: Svea har börjat förkasta oss som föräldrar. Idag när lucas hämtade henne på dagis så ville hon hellre hålla handen med grannen Anna som hämtade sina 2 barn. Och när vi var utanför dem så ville hon in dit och kallade Anna och hennes man Mattias för pappa och mamma, så lucas kom hem utan barn och hon stannade där 1 timme. Och när jag hämtade henne så gallskrek hon och jag fick inte ta på henne kläderna, utan Anna fick klä henne. Sen fick jag släpande på henne i famnen tvinga hem henne... jippi 2. Slutsats: jag tror hon vill ha och BEHÖVER syskon snart, veryyy soon..

Inga kommentarer: