torsdag 8 juli 2010

Semester

Det går lite trögt på bloggfronten nu. Lucas har fått semester och tydligen jag också. Men ska göra en snabbredogörelse iaf.
Lör-sön var jag med brudgänget i Ullared. Vi hade det jättenice trots knott och värmeslag. Nästa år har vi bokat den sk. mer lyxiga tjejgängsstugan :-) . Jag gjorde många fynd men Lucas höjde än dock lite på ögonbrynen över kvittot... inte kul .. tydligen.

Nu i veckan som varit har vi varit i Hovås och spanat in lyxhus. Chris syster och hennes familj bor där men är nu på seglats så vi käkade lunch där. Sen gick i ner till havet och tog ett dopp. På kvällen blev det grill och vin här hemma hos oss. Igår plockade vi jordgubbar, förhoppningsvis dom sista (jag tänker ignorera dom sista nu, dom är inte så många) . Det skummaste med den sista skörden var att dom smakaar smultron, mums. Nu har vi iallafall en frys fylld med jordgubbar så det lär räcka tills nästa år.

Igår var MVC Malin och hälsade på en sväng, hon lånade ut en superskoj grunka som fuktar tapeter så att man bara kan riva ner dem. Jag testade igår en sväng och den funkar skitbra! Så ni jädrar ska hallen få sig en omgång.

Imorgon kommer Lucas kompis Nokken hit från S-holm, han ska stanna tills på tisdag och få jobba hårt heheh.. vi tänkte satsa på att måla runt fönstren på utsidan, mörkblått ska det bli.

Inga kommentarer: