måndag 13 september 2010

Sista dagen...

På min föräldraledighet har jag klätt mig i mjukisbyxa och nattlinne från Gekås, klätt Svea i rosa mjukisar med skalbaggar på och en neubaten- tshirt. Imorgon börjar verkligheten igen och ett och ett halvt år hemma är över... Jag skakar av nervositet, fan vad jag inte kommer att sova bra inatt. Jag börjar 06:45 imorgon och Lucas kommer att lämna Svea på dagis 7.15.

Undrar vad vi ska göra idag då på den sista mysdagen (eller ja alltså inte sista, jag kommer bara att jobba 50 % ) ? Vi är båda lite småsjuka så det blir väll inte ngt vidlyftigt kanske. Troligtvis stannar vi inne och myser, jag ska krama och pussa så mkt så att jag klarar mig hela dagen imorgon.

ALLA (typ, men mest de från jobbet) sa att jag skulle bli sugen på att jobba typ när Svea var 6 månder och att jag skulle tycka det skulle bli så skönt att börja jobba igen... hmmm känslan har inte infunnit sig överhuvudtaget ... Är det fel på mig eller? Jag älskar att vara hemma med Svea och mysa och träffa andra mammor och deras barn. Jag älskar att jag inte behövt kliva upp 5 på morgonen för att åka till jobbet och träffa en jädrans massa folk som har ont och luktar illa (krasst sett så gör alla som har ont det, svett ångest osv).

Nu längtar jag bara tills semester...

1 kommentar:

Annelicious sa...

Åh, lycka till! Se till att samla på dig massor att berätta för mig från bunkern!