torsdag 5 mars 2009

Men smart ausi?

Hmm.. har jobbat idag, vilket var rätt tungt för magen. Det slet som bara den under magen. Det är så att man tror den ska lossna. Som tur va så var det ett lugnt arbetspass. Men nu till det smarta. Anne som sysslar med schema kom och pratade med mig idag. hon undrade varför jag sökt havandeskapspenning from. den 15 mars och inte from. nu på måndag som faktiskt är 60 dagar innan min beräknade förlossning. Åhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!! jag har ju inte tänkt på att månaderna inte nödvändigtvis behöver vara 30 dagar långa så jag missar en vecka av min havandeskapspenning och går då alltså 53 dagar innan. Men då bestämde vi att jag ska ta semester tisdag och onsdag så nu har jag 3 dagar kvar på jobbet.

Men fan hur blir det egentligen, hjälp mig att räkna. för nu räknade jag och det verkar stämma ändå?? hmm.. fan jaja jag går på söndag ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad skönt, då är det ju inte lång tid kvar alls. Vi får göra en tårta och fira :D

anna sa...

två dagar kvar nu då! woo, vad gott åsa :D