söndag 22 mars 2009

Momma-the wicked witch

Jaha, har varit hemma hon momma på middag idag. Givetvis fick jag några rugghugg i form av tjockiskommentarer. Idag frågade hon när jag ska föda och jag svarade 15 maj då undrade hon om det är tvillingar för jag är ju så tjock och hon var minsann inte så tjock när hon va gravid (obs. hon kommer tydligen ihåg exakt hur tjock hon var för 49 år sedan). Sen började hon babbla på om hur feta alla nyfödda barn är nuförtiden och hur feta alla är och att hon va så smal för man gick överallt och åt inte chips hela tiden. Jag blev så trött och less på henne så jag gick in på toa och grina en stund sen sket jag i middagen och satt i ett annat rum och läste tidningen resten av tiden.
Jag tror nästan att jag hatar min mormor, jag fattar inte hur vi kan släkt överhuvudtaget. Inget jag någonsin gör duger åt henne. I hennes ögon är jag alltid bara det feta barnbarnet som har fula kläder och ngn som hon skäms för. Jag har inte fått en enda komplimang av henne sen jag var liten och inte hade egna åsikter. Jag blir så ledsen.. Jag är så trött på människor som ska kommentera min vikt och kropp.
Som tur var så var jag iaf. lite förboostad av min dejt med Mia igår, hon tycker jag är fin iaf. och Luke tydligen, för det sa han när jag ringde och böla nyss. Det är inte så konstigt att man inte alls känner för sex när det i princip känns som att tvinga på luke sex med en flodhäst. Det är liksom nog att man själv känner sig som ett kylskåp i formen ens feta mormor behöver inte trycka in det i huvet på en.

6 kommentarer:

hochlash sa...

momma är en rövhatt deluxe. du är het ju.

anna sa...

ja, skit i momma, du är jättevacker. alltid <3

Szofia Jakobsson sa...

Men fan, jag vet precis vad du menar. Min farmor (spinkisen nummer ett) har alltid haft en kommentar a la "ja det här är ju smalmat det" på lut. Och inte en komplimang förrän jag gick ner i vikt. Blä. Skit i henne. Du är världens snyggaste preggo!

Anonym sa...

Låter ju inte som den mest lämpliga personen att boosta ens ego med...

ausi sa...

Dessutom så är momma själv inte alls smal... mupp

Anonym sa...

Men herregud, du är ju lätt hur snygg som helst! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, du är så jäkla snygg som gravid att du borde va det jämt. Dumma elaka momma. *kärlek*