lördag 29 november 2008

Julfest


Igårkväll var det dags för julfest med akutenpersonalen och personalen från hjärtintensiven.
Först kom Mari och Eva hem till mig och förfestade. Jag blandade strawberry daquri ? i min blender och själv drack jag ett glas rött och fejköl.
Vi från akuten var ca 30 pers och övriga 70 var HIA personal som man inte kände. Med min enorma tur så fick jag såklart sitta till bords med 7 st från Hia och dessutom så satt jag på kanten så jag hade endast valet av 2 personer att prata med. En av dem var en kvinna i 50 årsåldern som såg ut att ha psykiska problem på riktigt, hon pratade tyst och sparsamt om reccept ngt med ost tror jag det var. Och den andra verkade bra i början men efter 3 timmar vid bordet så blev det såklart att hon halkade in på gravidtemat lite väl mkt, typ vad kan jag äta? vad mår jag illa av osv. :-( suck. Efter 3 timmar med såklart mest HIA humor, såsom tex. EKG tolkning i teaterform bröt vid tillslut upp och hade discodans. Jag tog ett munblås på en cigg och kvällens fullaste undersköterska försökte spetsa mitt fejkkvin med rödvin och sen beslöt jag att ringa luke för taxi hem. Mari beslöt att följa med och släpptes av på Kvillebaren.
Det är inte riktigt samma sak att festa nykter, jag tror jag ger upp att gå på fest mer, fast den 12 är det julfest med gamla jobbet så det ska jag gå på en sväng :-)

Idag åker vi till falkenberg för att fira jul (lukes föräldrar åker ju till spanien över julen) så idag blir det jansson och skinka m.m. :-) Hampe blir ensam hemma tills imorgon :-( men han får radion som sällskap och julbelysning i fönstret.

Inga kommentarer: