måndag 10 november 2008

Måndagkväll...

Ännu en stressig måndag i triagen... det var mååånga som sökt sig till sjukhus för åkommor och tyvärr får många vänta tills imorgon med att träffa doktorn. 

Har kännt mig lite låg idag, fast det gör jag i princip alltid när jag varit ledig nån dag och påbörjar ett jobbskov igen, det är som om man tappar halva sin utbildning och kompetens efter några dagar i ledighet. 

Helgen har varit bra, ett snabbt besök på gretas i fredags r/t freddans 25 års fest (smet vid 23:30 då jag gett upp tanken på att ngn mer över 20 skulle dyka upp), stället bara kryllade av emokids med " inåtgåendebengången". 
Lördag skulle vi varit på 30 årskalas men det härjade magsjuka där denna fest skulle äga rum så vi bangade och stack på ica focus istället. Inhandlade fredagsmysmat för hela 900 spänn, obs det finns mycket kvar. 
På söndagen träffade jag anna ä och brunchade med henne på il contro, grym italiensk buffe som gjorde att jag ej behövde äta middag eller ngt annat på resten av den dan. 
Köpte även nya skor som jag själv trodde va dolce gabbana skor men anna försäkrade mig om att det inte var det utan ett coolt skejtmärke så jag lita på henne och inhandlade :-) 

Angående graviditeten så påstår alla på jobbet att jag fått mage och alla klämmer och smeker och har sig, själv kan jag inte riktigt hålla med om detta utan snarare är det faktumet att jag inte längre orkar eller ids hålla in magen som gör att jag ser fetare ut.
Jag har fortfarande i v 14 inte gått upp ett enda kilo, utan ligger fortfarande på -1 kg sen de första veckorna. Och jag mår bra nu för tiden, känner mig inte alls gravid men testen jag kör på jobbet visar tydligt att jag är det så det ska bli sjukt spännande nästa vecka när vi ska lyssna på hjärtljuden för första gången ... tänk om det inte finns några? (tydligen är detta normalt tänkande har jag hört.. ) Jaja vi får la se.. 

Inga kommentarer: