fredag 10 december 2010

Dag 2 , min första kärlek

Spontant tänkte jag på Jon när det skulle bli dags för "dag 2 " Men när jag funderar vidare så var han faktiskt inte min första kärlek eller det beror lite på hur man ser det..
Min första kärlek om man frågar mamma blir säkert Fredrik R, för han var enligt mig när jag var ca 3? min fästman. Men enligt mamma så tog min kärlek hastigt slut när jag upptäckte att Fredrik R fortfarande hade blöjor ( vilket inte var så konstigt med tanke på att han är född 81 och jag 79...

Om man då ska gå på vad jag kommer ihåg som min första kärlek så var det faktiskt Jon. Jag var kär i honom redan på dagis. Han gjorde en så otroligt cool robotdans , ni vet den när man låtsas att man är i en osynlig box.. I skolan hamnade vi i samma klass 1-3 och min kärlek höll i sig lite till och från så där som det är när man är liten och har plats för många killar i sitt hjärta. Under denna tid fick jag min första pojkvän, Linus. Det var i tredje klass och han döpte faktiskt sin Tarantella för Åsa, så jag tror han var riktigt kär i mig.

I fyran bytte jag till en annan klass så jag och jon gick i parallellklass fram till gymnasiet. Under hela denna tiden var jag lite kär då och då i Jon, eller mer tyckte att han var snygg. Han var ju såklart inte ett dugg imponerad av mig för han var ju poppis tom. bland tjejerna som var 2-3 år äldre än honom redan på mellanstadiet.

Men i nian ändrades jag nog rätt kraftigt och blev lite "coolare" , jag började hänga i stan och klädde mig alternativt och rockigt och lyssnade mest på Pearl Jam, Nirvana osv. Dessutom så blev jag skåpsgranne med Jon. Jag kommer ihåg att han började retas så där skojsigt och flörtigt med mig då ngn gång under nian. Jag visade min tuffa sida och pungsparkade honom med mina doc martins kängor (i storlek 40, 2 nummer för stora men det var de enda som fanns och jag var desperat på att ha coola skor).
Min pungspark verkade göra susen för han slutade inte flörta och en helg stannade jag kvar i Svensta på fritidsgården och sket i stan. Detta resulterade i att vi faktiskt blev ihop. Jag var så lycklig och KÄR. Resten av nian var bara som en dröm, vi hängde jämt!! vi sov över hos varandra, låg i sängen hela helgerna och bara var enormt kära. På sommaren då vi skulle få våra gymnasivalbesked så visade det sig att Jon inte kommit in på ngt och det slutade med att Jon gick om ett år och jag flyttade in till stan och började gymnasiet. Redan då tror jag att det blev stora slitningar i vårt förhållande. Jag gick liksom vidare och han stampade kvar ett år till.. Hur som helst så var vi tillsammans till och från hela gymnasiet med en massa knas imellan.
Efter att jag gått ut och han hade ett år kvar så flyttade jag hem till svensta och vi fortsatte ngn sorts respektlöst förhållande som var sjukt passionerat med väldigt skadligt för skälen. Till slut kom en möjlighet upp att flytta till Gbg och jag tog den och flyttade hit. 2 år gick som vi inte pratade med varandra på men efter 2 år så träffades vi igen och blev efter ett tag ihop igen och denna gång var vi nog ihop 1-2 år till.
På slutet av detta förhållande och precis innan vi troligtvis skulle flyttat ihop här nere i Göteborg så träffade jag min nuvarande kärlek Lucas.. och i och med detta så kom trygghet in i mitt kaosartade liv. Jag sög åt mig denna trygghet och gjorde för ?gången slut med Jon. I 8 år var vi tillsammans till och från och nu är det 8 år sedan det tog slut. I flera år efter var jag fortfarande trots att jag gjorde slut bitter och sur på Jon och även väldigt missunsam. Nu har jag slutat med det och jag har träffat hans nuvarande tjej/livskamrat och jag gillar henne faktsikt :-) Vi är tom. facebook kompisar. Och det är stort för mig för jag har aldrig haft ett så turbulent förhållande som med Jon.
Så det var nog min första kärlek på sätt och vis ..

Inga kommentarer: