fredag 29 januari 2010

En rubrik om allt och när mitt bröst blev utkonkurrerat av en panda!

Igår åkte mamma hem :-( Men men då kan allt återgå till det normala iaf. På kvällen kom Anna och jag tvingade (nästan) henne att se 2 superdeppiga filmer, Precious och The road hmm... ja man blev inte så uppiggad efter filmerna kan man säga. Luke är just nu med på besiktningen av vårt hus... spännande.. Vi var på banken igår också, and God do they want us??!! Ja som fan såklart, troligtvis inte på grund av min sketna SU lön men Lukes. Mig smörades det väll för av bara farten :-)

Åhh ska gå in och jobba 2 pass snart också eller ja i slutet av februari, känns sådär men det blir ju bara värre ju längre man väntar. Sen får vi väll se hur mkt jag kommer gå in och jobba extra fram tills jag börjar på riktigt. 1- pass i månaden kanske...

Svea har förresten börjat få en egen vilja och åsikt nu sedan ca 1 vecka tillbaka. Om man tex tar ifrån henne ngt som hon inte får ha så blir hon vansinnigt arg och kastar sig med hela kroppen bakåt. Hon har även skaffat sig sin första kompis i form av ett pandamjukdjur. Hon blir riktigt glad varje gång hon varit åtskiljd från "honom" och de ses igen :-)
Imorse när jag tog upp henne för dagen och som vanligt lade mig i vår säng med henne för morgonamning så valde hon flera ggr att suga på pandas ben istället för min tutt. Jag fick riktigt truga ... hmm.. kanske är dags att sluta amma, men jag vill inte det är ju så mysigt :-(


1 kommentar:

Maria sa...

ÅHH jag längtar tills GG väljer nallen före mig. Trugar på honom en hund som jag hoppas han tar till sig och inte kan leva utan snart. HE HE. Amma ska jag ge upp nu, han är så bökig och blir arg vid bröstet. Äter hellre gröt och ersättningen rinner fortare än mina torra lökar.. ha ha!! Men vet inte om jag kommer att sakna amningen direkt. Ska försöka amma 1gång om dagen ett tag till, om han vill. Kul med huset!!