torsdag 7 januari 2010

Hungrig

Har jag varit 3 kvällar i rad nu, fast åtminstonde mindre och mindre för varje kväll :-D
Svea sov till halv sju i morse, det stämmer fasiken att hon sover längre när hon inte fått så mkt sömn på dagen och är övertrött när hon läggs. Hon kan dessutom somna om på egen hand nu när hon vaknar på natten. Jag vaknar av att hon ligger och babblar med sig själv en sväng mitt i natten och sen efter en stund tystnar och somnar om, skönt. Bröstet verkar mindre intressant nu, det finns så mkt annat att äta och titta på, känns lite sorgligt. Jag tycker om att amma och skulle nog vilja amma lite längre, men vi får väll se hur länge hon vill ha.
Hon har även upptäckt att jag försvinner ibland om jag går till ett annat rum, då gnyr hon och man får snabbt försäkra henne om att man är i närheten.

Idag skulle jag egentligen på en mammafika men jag tror inte jag trotsar snön idag.... och nu ringde Luke från jobbet och han har åkt på vinterkräksjuka... :-(

Inga kommentarer: