fredag 15 januari 2010

Inatt

Vaknade Svea vid kvart i 3, tog upp henne efter en stunds ramsande utan resultat. Vi gick in i gästrummet och låg en stund och pratade i mörkret och svea fick en napp som hon låg och lekte lite med. Efter 45 minuter insåg jag att hon inte skulle somna om där så jag gick till hennes rum och vi körde den vanliga "släckalampantillsammans" rutinen och sedan la jag henne, då somnade hon efter en stunds buffande och sov sedan till halv sju :-)

Ja detta med sömn och barn... ett mysterium utan dess like, som jag inte hade en aning om innan hon kom..

Får se hur det går inatt, jag misstänker att de här nyligen tillkomna nattväckningarna är födda ur ngn sorts 8 månaders tillväxtfas.. hon har varit lite gnälligare de senaste dagarna samt att hon blivit mer gosig och gärna sitter och lutar sig mot en i knät. Hon har dessutom fått lite nya ord: Högt ramsande DADADADADADADADADa, luke tror hon säger pappa på engelska men jag betvivlar det ... :-)

Inga kommentarer: