lördag 9 januari 2010

Nu har det hänt!


Eller 2 stora grejer har hänt:

-Min mens är tillbaka efter en frånvaro sedan augusti 2008, jag blev jätteglad och paff när den kom. Som tur var var Petra utanför toadörren när det hände och hade en välkomnande binda till hands!

-Svea har äntligen efter 2 månaders idogt arbete börjat somna själv utan ett pip, vi har som grej att säga hennes nattramsa till lampan och släcka den tillsammans innan hon läggs i sin säng och ikväll log hon till och med när vi skulle ramsa lampan :-)
Det knölar fortfarande på daglurarna men inte alls som i början.


Idag har jag och Petra varit på roadtrip. Först åkte vi omkring i Gerrebacka här på Hisingen, jättemysigt område som påminner starkt om Bullerbyn särskilt nu när allt är draperat med vacker snö. Efter detta åkte vi till Klädkällarn och shoppade loss, särskilt jag "råkade" shoppa loss.... hmm har köpt gardintyg för 1000 spänn på 2 dagar men fint ska det va! Köpte även en jacka, pyjamas och 2 toppar till lillsvei.
Efter detta åkte vi till huset som jag och Luke ska kolla på nästa vecka :-) Jag blev glatt överraskad för det var riktigt fint iaf. på utsidan , insidan har jag sett på hemnet är dränkt i trääääää, trääää och så lite träää samt att huset har begåvats med 2 kök, ett på varje våning. Hur som helst blev jag riktigt kär, men det kommer troligtvis med 100% säkerhet att bli obesvarad kärlek eftersom Luke inte alls är lika sugen på hus nu som jag är :-( Men kolla kan man iaf.

Inga kommentarer: