lördag 24 januari 2009

Svärföräldrarbesök och boheme


Idag kommer Lukes föräldrar hit och lukes moster och hennes man. Vi plus övrig släkt ska på middag på operan och sen ska vi se la Boheme. Hoppas jag inte somnar på operan, det gjorde jag sist jag var där :-)
Så inatt blir det till att sova på luftmadrass i skräprummet då besökarna tar över sovrummet, hoppas det blir lite semester från hampe, han kanske hittar ngn annan att terra hehe...

Igårmorse var jag och Kristin och badade i varmbassängen på Lundby kl.07 på morgonen. Och det var faktiskt kanske 15 pers till som hittat dit så tidigt, bisarrt. Det var hur som helst jävligt gött, ingen simmade utan man flöt och skuttade mest omkring eller skvallrade vid bassängkanten, det kändes lite andligt på ngt vis för inga ljus var på utan bara några undervattensspottar. Sen gick vi till Idas Cafe på wieselgren och käka frukost, köttbullemacka från igår för halva priset dvs 25 spänn för macka och te! Bara i ghettot.
Senare på dagen hade jag besök av Proppen och Hilda, hennes baby. Den bebisen är slående lik Ronja rövardotter :-)
Vi käkade sallad och sen Glass i sjukt stora lass och Hilda sov i min säng samt agerade modell för diverse huvudbonader som Svea/Astrid/Alfons/Love osv. ska ha sen när han/hon kommit till världen (10 feb. könsultraljud).
Liftade med dem sen ut till Allum och fyndade lite med Luke som mötte upp. Sparkdräkter på Lindex för 20 spänn styck 3 st. En vattenbringare samt en sorts dörrhängd krokgrej på Indiska för 183 (krokgrejen kosta 149) Och sen storfyndade vi på Resteröds som hade 70% på alla höst och vinterkläder. Jag köpte 3 linnen för ca 100 spänn stycket efter rabatt och en t-shirt för 100 samt en lång tunn tunn tunn tröja med stor urringning. Luke handlade kallingar och en Christer Petterson inspirerad tjocktröja :-) hehe..

Inga kommentarer: