fredag 9 januari 2009

Torsdag



Åkte upp till Guccimottagningen på östra för träff med kardiologen som skulle kolla om jag liksom far,, 2 farbröder och en faster har ett anerysm på min aorta. Jag trodde inte att det skulle hända så mycket just idag så det var ren tur att jag dushat och tatt på mig hyfsat snygga trosor och sjukt snygg bh, för väl på plats skulle det på med patientskjortan och av med bh och ner med byxor. En mkt trevlig sköterska tog EKG och blodtryck i både armar och lår (AAAAAAAAJJJJJ vad det tryckte). Sen fick jag träffa en mkt exentrisk kardilologdr. som tog ett ultraljud vilket inte heller av helt smärtfritt. Först tryckte han in "ultraljudspinnen" i ena sidan av tutten och sen den andra och sen tryckte han in den i struphuvudet. Men som tur av så syntes inte ngn anstymmelse till anerysm. Sen blev han helt betagen i att kolla in bäbisens hjärta och bjöd även in 2 systrar som fick kolla så nu har jag kollat in i bäbisvärlden 3 ggr. Nu låg den tydligen på huvudet (fast på kvällen sparkade det rakt ner i kissen så den har nog snurrat runt endel). Ska hur som helst följas upp vart 5 år på Gucci pga, min massiva släkthistoria av kassa aortor.
Efter Östra åkte jag iväg till Kischti på prinsgatan. Vi åt lunch och fikade sedan hemma hos henne. Det är inte långt kvar för henne nu och magen ser ut att kunna brisera när som helst :-) Kischti har börjat baka (för ett år sen) hembakat bröd vilket fick mig att kanske bli ngt inspirerad, särskilt när 2 jättefina lingonbröd togs ut från ugnen. Jag fick ett jättefint brioskötbord som de inte får plats med så nu slipper man tänka på det :-)

På kvällen hastade jag och luke iväg till Indiern på Heden och åt middag med Ängesbloms. Sen såg vi en ganska kass film med Kino reves (förövrigt världens stelaste man som bara spelar stela Matrix roller). Filmen hetter "dagen jorden stog still" det vet jag dock inte ifall den gjorde i filmen utan det var mer som en svärm stålmyggor det handlade om. Anna blev kass i magen i början av filmen och gick vilse på bergakungen i ca 20 minuter :-)
Jag tror att indiern även smittade mif med ngn typ av salmonelle för jag har varit kräkmätt sedan vi gick därifrån och haft lite kramp i stålmagen.

Obs. Hur man roterar bilder här vet jag tyvärr inte så ni får kolla från sidan

1 kommentar:

anna sa...

haha ja gud vad hemskt det var när jag irrade runt i de där jävla biokatakomberna och trodde jag skulle få bajsa i ett hörn eller nåt :D ångest.