tisdag 3 februari 2009

Fogar som lossar

Igår började jag dagen med att gå runt Gunnetorps mosse med Ängesgård. När jag kom hem spenderade jag 3 timmar med att kravla runt i lägenheten och städa den :-) Fast det inte var särkilt stökigt så tog det 2,5 timmar att städa bara köket. Faaaan va äckliga köken i fyrklövern är. Jag tycker att jag dammar tex. listerna längs golvtet åtminstonde en ggr i veckan men lik förbannat så lägger det sig en dammhylla där från gång till gång. Hur som helst efter långpromenad och 3 timmars städ kändes det som om jag knappt skulle kunna ta mig ur lgh. Tog mig iaf. till finnen för lite te och social samvaro. Sen hämtade luke upp mig och vi åkte till Rusta i Partille. Där köpte jag en ny plastmatta röd och vitrandig till köket och en till matta till hallen svart och vitrandig, sen stapplade jag omkring på Ica maxi efter att ha skrytit för luke om att jag skulle göra en gryta.... och försökte komma på vad som stoppas i en gryta egentligen. Fick ringa 2 livlinor som inte hjälpte till så mkt men gav stöd iaf. (mamma och lockala) och resultatet blev en pastasås som blev jävligt god, men DYR haha.. köpte nämligen 3 byttor med creme fraishe med smak på som kosta 45 spänn ihop !
Efter denna dag var det svårt att röra sig hemme i lägenheten på kvällen, höger höft har börjat med att vika sig när jag går så att det känns som om jag måste lyfta med benet för hand... dagarna måste planeras numera. Om jag jobbar kan jag inte promenera samma dag tex. eller om jag städar så ska jag inte gå ngn långpromenad innan :-) hhaha
Idag ska jag städa och vara tatueringstsöd för min jobbkompis Mari..

Inga kommentarer: