måndag 10 januari 2011

Dag 6? Ett ögonblick

Hmm.. finns ju jättemånga ögonblick att skriva om men jag har valt att ta ett ögonblick som fysiskt och psykiskt påverkade mig...

För 8.5 år sedan satt jag på spårvagnen från Sahlgrenska ner mot järntorget. Vid min sida hade jag smörgås (Luke). Vi hade träffats ngr veckor och jag tyckte att han var en trevlig, lite småtöntig kille med bra musiksmak. Jag vet inte vad vi hade gjort innan den där dagen men när vi var mellan hållplatserna olivedalsgatan och prinsgatan så kände jag som ett knytnävslag i magen och en stor insikt störtdök i mitt huvud. Jag var tvungen att kliva av spårvagnen med Luke. Jag hade blivit kär på ett ögonblicks sekund. Så har det aldrig skett förut. Då brukade jag tycka ngn var snygg och sen bli kär och sen stalka människan ifråga tills jag fick ligga och sen bli ihop med denne som senare efter lite mer normalt snack visat sig vara megamuppar i de flesta fall.

Nu 8.5 halvt år senare har i en liten plupp som vi båda är ännu kärare i vi ngnsin varit i någon och vi är fortfarande kära. Såklart går det upp och ner men vi skrattar fortfarande tillsammans och Luke är fortfarande lite småtöntig, fast nu mer på ett gubbigt sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät väldigt romantiskt att bli överfallen av en kärlekssmäll tycker jag. Läskigt med coolt.