måndag 3 januari 2011

Dag 6 "min dag"

Idag var Sveas första dagisdag efter lovet. Jag gick dit med henne och hon var nästan själv, 2 andra barn var där och 3 fröknar. Jag kände mig nästan lite dum som lämnade henne men jag vet ju att hon har så kul där.
Väl hemma skulle jag läsa lite körkortsteori men jag hamnade på youtube istället och googlade på "caraccident" och liknande, hmm.. var ju inte så sugen på att någonsin sätta mig i en bil efter det.
Fick iallafall läst 1 timme innan jag traskade iväg till gymmet. Där ömson joggade och ömsom snabbpromenerade jag på bandet i 30 minuter.
Anna bor ju sjukt nära gymmet nu så jag hälsade på henne och fick mig lite skvaller om nya pojkvännen och även lite tips på sidor på nätet som man kan shoppa loss på. Efter lite te gick jag och hämtade Svea på dagis, jag blev mött i dörren av min svea ikväll svart paljettklänning och pippiperuk och Oscar 3 år iklädd hjälp och cape... hehe...

Vi halkade hem och mös lite i Sveas tält innan Lucas kom hem. Det var min middagsdag och jag hade bestämt mig för att en gång för alla lyckas med att få till lite thaimat med den rätta smaken. Jag brukar bara få det starkt men utan den där speciella smaken som man får på thaimatställe. Men nu hade jag fått tips av Pari på jobbet att det ska vara fisksås i och Jipppiiii äntligen blev det rätt.

På kvällen köpte jag inspirerad utav Anna tallrikar som jag dregglat på länge.. samt spanade in skidkläder på Stadium inför Sälenresan v 6 .



Inga kommentarer: