måndag 3 januari 2011

Dag5 vad är kärlek för dig ?

Hmm.. det finns ju olika sorters kärlek för mig. Men gemensamt är att man blir varm i magen och "uppfylld" på något vis när man är med den man älskar. Mellan man och kvinnan handlar det om respekt, trygghet, glädje, passion och att kunna ha kul tillsammans. Kärleken till sitt barn kan jag inte ens beskriva men det finns ett visst mått av oro i den. Oron för att ngt hemskt ska hända. Gemensamt med kärlek är också känslan att att jag själv ska "dö" om någon av mina kära dör.
Min katt är mig väldigt kär och i somras försvann han och det var obeskrivligt skitjobbigt för mig. Så här i efterhand känns det helt absurt att jag suttit och rålipat och önskat mig bröstcancer om han bara kom hem men men jag känner ju mkt för honom, den lilla klumpen. Jag kan inte ens tänka hur det skulle kännas om svea eller lucas skulle gå bort.. urch!!

Kärlek är också att kunna unna ngn annan bra saker, att inte vara egoistisk. Hat och kärlek går lite hand i hand som det sägs och det kan väll stämma till viss del fast kanske inte HAT på riktigt utan ilska. Ibland när jag blir riktigt arg på Lucas så känns det nästan som hat fast ändå inte..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej snyggo!
Hoppas att allt är bra med er på "ön". Om du vill så får du gärna lägga till min blogg i din blogglista.
Kram, Pernilla