lördag 1 januari 2011

Nyårsafton

Firades med min familj här hemma i huset. Vi 17.00 stod vi bredvid huset på den stora gräsmattan/pulkbacken som är där tillsammans med kanske 50 andra människor som samlats med termosar med varm choklad. Sikten va sådär för det blåste rakt på oss så all krutrök skymde liksom en del. Efter Gp raketerna fyrats av åt vi fin middag bestående av helstekt oxfilé, "krosspotatis" (egenhändigt ala häggberts recept) lucas goda bea och min goda rödvinssås. Efterrätt körde vi en variant av marängsviss med flamberade bananer med kokos.
Svea la sig vid 19:00 och sjukt nog vaknade hon inte alls av allt bombande runt om i stan...
Innan 12 slaget var så spelade vi levande charader och dog av asgarv åt mamma som kanske var sämst i världshistorien på det (hon blev lite bättre omgång 2).
Trevlig nyårsbonus var att vår granne kom med nybakat bröd som nyårspresent :-)

Nyårslöften har jag inte funderat så mkt på men jag ska återgå till mitt braiga ätande nu när allt frosseri är slut och försöka träna på gymmet 3 ggr i veckan iallafall alt. promenad beroende på vädret. Skulle vara nice att komma i mina gamla jeans som bara hänger och hånar mig.

Åhh att inte missa, har köpt ett garderobssystem fån Ikea som Luke, Emil och Bernt fått sätta upp nu i mellandagarna. Dreggel dreggel dreggel vad nice det blev, den slukar ju allt. Jag har sorterat bort kläder som inte förtjänade en plats i den.

Inga kommentarer: