onsdag 5 januari 2011

Dag 6 "min bästa vän"


Jag har faktiskt många vänner som jag anser vara mina bästa vänner men de som jag skulle vilja ha som tärnor på ngt ev. bröllop längre fram är Mia och Anna.

Anna träffade jag första dagen i ettan på lågstadiet. Hon var väldigt exotisk och bodde på bondgård med kor, hos henne kunde man dricka helt obehandlad mjölk (vilket jag också gjorde... varje gång jag var där). Man kunde även springa runt i hennes enorma hus och enorma härliga trädgård. Själv bodde jag i lägenhet på byn och hade inte alls tillgång till samma naturupplevelser som henne.
Anna är ganska lik mig i hur vi tänker och vi har båda fått ngr törnar i livet, haft problem med våra familjer och träffat på skumma pojkar.. Hon är stark, otroligt rolig, otroligt snygg, grym smak och hon har en jävligt skum tumme som hon kan liksom snurra på när andan faller på. Hon är även väldigt estetiskt lagd och lite flummig på ett positivt och livsbejakande sätt. I somras gifte sig Anna med en Kalle som hon har en Juni med. Juni är 2 dagar äldre än Svea och väldigt lik sin mamma :-)

Mia träffade jag för att våra mammor jobbar tillsammans, det var också i ettan på lågstadiet, alltså 23,5 år sedan. Vi bodde senare grannar i byn för jag flyttade till hus med mamma och Bernt. Mia bodde inte på bondgård utan i ett helt vanligt hus med sin pappa , mamma och storebror. Hos Mia lekte vi mkt med Barbi de första åren för att senare mest prata killar eller spana på hennes snygga storebrors kompisar som spelade i band. Hade man tur kunde man få ett kopierat band med Guns and roses som hennes bror fixat.
Mia har också haft en del jobbigt i sitt liv men det har rätat till sig de sista åren men hon har nog alltid haft ganska tur med pojkarna hon träffat och i många år nu har hon haft Per som käresta. Dom har köpt ett hus på Pers hemgård som dom bor i.
Mia är också sjukt rolig, snygg och väldigt energisk. Hon är hemmakär och en riktig mystjej :-)

Vi tre har alltså hängt i 23 år nu, ibland mer eller mindre men alltid funnits där för varandra. Nu har vi placerat oss på 3 olika platser i Sverige så vi ses kanske 1 gång per år. Ibland känns ju det väldigt trist men när vi ses så har vi så himla roligt. Senast sågs vi på Annas bröllop i somras då jag och Mia var toastmasters. Då spelade vi luftgitarr fram till halv sju på morgonen hehe.. så brukar det bli när vi ses, mycket djupt prat och en hel del luftgitarr helst till "sultans of swing" med Dire straits.
I vår kommer dom hit till oss och det ska bli så sjukt kul!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter himla härligt tycker jag <3