torsdag 25 februari 2010

Jag har gjort det igen

Handlat som en gris fast jag inte skulle. Men det var såå fina coola kläder på kalaset så jag bara var tvungen. Men det rä så mkt roligare att handla till Svea för på sätt och vis så berömmer ju folk mig om det tycker hon har fina kläder. Och eftersom det är så tråkigt och drygt att shoppa kläder till sig själv pga, skum body som inte passar marknaden så är det så kul att handla till ngn med perfekt kropp :-)

På vägen till klädträffen så tänkte jag på det här med att åka buss.
Jag är en sådan person som folk gärna sätter sig bredvid på bussen. Troligtvis för att jag inte tar upp mer än mitt eget säte, ser "normal" ut (alltså en sådan som inte börjar prata med sig själv och skrika och gorma) och jag tittar oftast ut genom fönstret (alltså en sådan som inte börjar prata väder och vind och ditt och datt). Sen tror jag att jag ser ut att lukta "normalt" också, alltså inte vitlök eller annan odör som man helst inte vill känna av okända människor.
Men idag på bussen så fick jag tvångstankar av sådan typ att tex. om man står på en balkong "tänk om jag råkar hoppa ut nu" eller om ännu värre jag står med Svea på balkongen och man tänker " tänk om jag får tokfnatt och kastar ut henne?". Jag fick iaf tvångstanken "tänk om jag börjar gorma och slåss nu" , vad skulle tjejen brevid mig tänka? Skulle hon bli osäker på sitt omdöme och tänka att hon missbedömt mig när hon klev på bussen. Man har ju en "tokradar" ändå.
Jag har själv missbedömt människor på bussen/spårvagnen ibland, jag menar man har ju bara ett par sekunder på sig att avgöra "tokhalten". Oftast har det hänt att jag sätter mig brevid en kille som ser fullt normal ut som senare under färden visar sig vara en sk.bussraggare. Sådana tycker jag är extremt jobbiga! De lirkar och frågar konstiga taffata frågor och folk omkring börjar förstå att en bussraggning är på G, pinsamt! (jag såg förresten en sådan för ngr dagar sedan, på en spårvagnshållplats).

Jag har faktiskt spårvagnsraggat en gång själv och det ledde till ett ngr månader långt förhållande som utmynnade i vänskap då känslorna inte var just kärlek utan mer kompis. Men det känns mer ok om en tjej raggar lite på fyllan på spårvagnen tycker iaf. jag.

Jag vill även tillägga att jag inte freakade ut idag på bussen men man vet aldrig jag kanske gör det ngn gång snart.... hehe

1 kommentar:

anna sa...

ahaha jag skulle aaaldrig sätta mig bredvid dig på bussen.
det syns ju lång väg att du både är bussraggare och spritt språngande galen ;)