söndag 21 februari 2010

störda grannar i dubbel bemärkelse


Hmm.. 2 mornar i rad nu har jag märkt att grannarna ovanför dunkar i sitt golv dvs, Sveas tak på morgonen när hon vaknar. Jag har inte tänkt på det förut för det är alltid ganska brötigt där uppe, familjegräl, dammsugning, badkarsbadande på sena timmar typ varje dygn vid midnatt och även dunkade i golvet. Låter typ som om ngn tar en käpp och slår ner i golvet. Svea har ju sina känsliga sovtimmar vid 4-7 och man vet inte riktigt vad som händer under dom, ibland sover hon längre ibland kortare.
Hur som helst 2 mornar nu har grannen ovanför "svarat" henne med dunk varje gång hon skriker till eller pratar för sig själv...Det känns jävligt obehagligt faktiskt.. Jag orkar nog inte försöka få henne att sova längre på morgonen innan vi flyttar till ett tyst hus för imorse när jag försökte få henne att somna om så svarades varje pip från henne med ett dunk i golvet vilket inte direkt lugnade henne. Varje litet pip svarades det på tom. när hon inte va ledsen utan bara pratade med sig själv... Det känns jätteobegagligt :-(

Därför är jag uppe denna tidiga morgon kl. 06 på en söndag när alla andra sover ...typ...känns det som....

Inga kommentarer: