tisdag 22 juni 2010

Ett ljus i mörkret

Svea fick dagisplatsen! Hon börjar alltså i början av september :-) Och jag börjar jobba 50% i höst alltså.

Sen har jag ringt till en sierska idag som bor i östersund och jag ska få svar om ett par dagar förhoppningsvis imorgon om vad hon ser. Jag mejlade veckorevyns sierska och fick detta svaret:

Din katt har gått på upptäcksfärd i området
och är jätteglad och tycker det känns skönt i värmen
att få vara ute.När jag kontaktar honom är han inte så
förtjust i att behöva snabba sig hem,men han kommer hem!
han kommer göra några såna här räder i sommar men han hittar hem
och inget farligt händer honom.Han kommer dock ha stukat benet vid
ett tillfälle som läker när han är i stillhet i hemmets vrå.
Han går inte så långt från hemmet och jag ser han visa en bild av dig letandes
och han ser dig gå förbi och han gömmer sig så han kan vara ute lite till.
kanske du kan sätta ut lite mat och mjölk nattetid till han.


Jag hoppas verkligen att detta stämmer men får se vad den andra sierskan säger också.
Vi har även blivit erbjudna att låna en kattfälla och en sorts kamera av katthjälpen gbg, vi får väll se hur vi gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas verkligen att han kommer hem snart. Förstår hur du måste känna dig.

Kramar i massor