söndag 14 mars 2010

Hektisk lördag


Började dagen med att städa grundligt inför besök av svärföräldrarna samt tvätta ett jättelass(hade inte tvättat på länge). Sen tog jag och Änges en långpromenad bort till Länsmansgården och tillbaks, blev rejält mör i benen. När i kom hem hade svärföräldrarna redan kommit så vi åt lite hemmagjord glasstårta som jag gjort och drack lite kaffe. Lucas fick en högtryckstvätt i födelsedagspresent :-)

Sen åkte vi in till stan och gick på Brasseri Mannfred där vi mötte upp med Lucas moster och hennes man. Svea fick vara hemma och sova mellan Annas bröst hehe..
Grymt bra mat var det på resturangen, jag åt följande:

Biff Tartar -Råbiff på kontinentalt vis

Cordon Bleu - Kalvschnitzel fylld med Emmentalerost och lättrökt skinka. Serveras med sallad och persiljepotatis

Ljummen Manjarichokladfondant med cointreaumarinerade apelsinfileér och vaniljglass.

Grymt god mat, önskar jag tagit kort för det var stilig mat också :-) Och allt åts med rekommenderade viner rätt för rätt.
GOTTIGOTTGOTT

När vi ätit klart skulle gamlingarna på bio och Luke åkte hem så jag och Simon drog till Pianobaren och väntade på att hockey skulle sluta. När den slutade mötte vi upp med ngr Ingles och drog till Beebar. Sen kom Peter och Linda dit också och det var riktigt kul. Kollade slutet på melodifestivalen också och Anna låt som vann var ju jättebra, jag satt och rös när hon sjöng. Efter gött tjöt och öl drog vi vidare till Gretas där fler gamla pinglor anslöt. Kul att träffa massa gammalt folk igen och veta att man är saknad :-) det ger ju mersmak kan man lugnt säga..

5 imorse kom jag hem efter en lyckad dag/kväll/natt och sov ända tills 12 idag, hade svärföräldrarna som var med Svea hela förmiddagen.

Idag har vi bara slappat och tagit en promenad, sen har vi hängett oss till svea mage som är helt kass. Fasiken vad besvärligt det är med förstoppningen... :-( 2 veckor har det hållit på nu, spyor i hela lägenheten känns det som.. sist var det vår säng som åkte på en rejäl idag. Nu har jag iaf. fått i henne välling med laktulos och kört 2 resulax(lavemang) omgångar idag med goda resultat så vi fortsätter väll i veckan med samma grej.. så ska Svea få ta det ganska lugnt i veckan förutom onsdag:leksaksparty.

Inga kommentarer: