måndag 12 april 2010

En bra dag men ändå dålig så inni helvetet!




Idag har vi varit ute på riktiga landet, mitt inne i skogen vid Kinna, skene ngt? och hälsat på Sandra. Proppen och Hilda var också med och vi åkte med dom från partille (har ingen aning hur man skulle tagit sig dit annars, närmsta busshållsplats är typ 5 km bort..) Hur som helst, det var skitkul att ses, vi har inte setts sen jag fyllde år. Dom har fixat massor med huset så det var jättefint i lantlig stil. Sandras dotter Idun sprang naken ute hela dagen, så då förstår ni hur varmt det var, huset låg i lä kan man säga. Men Svea fick ha på sig mer kläder tror inte hon är lika hård som Idun. Har en bild på Idun också men jag tror inte jag vill lägga upp den ifall ngt peddosnusk läser denna bloggen. Lägger ut bild på Svea, Hilda och Proppen istället.

Det dåliga med denna dagen är att jag är på ruskigt dåligt humör idag, det känns som om jag springer runt i ett hamsterhjul angående städande. Som extra grädde på moset så är Svea inne i ngn sorts kombo av trotsålder och hostperiod. Jag har knappt sovit inatt för Svea hostar var 3 minut och jag tycker att jag bara städar och städar här hemma men inget blir bättre. Jag dammsuger varannan dag men både jag och Hampus vårfäller så det är hår överallt speciellt på Sveas kläder. URCH vad irreterad jag blir!!

Kanske tar en sväng till backaplan imorgon och piggar upp mig med ngr vårskor, jag har ju bara en massa kängor och stövlar som inte känns så våriga. Någon som vill haka på och göra min dag?
En vårjacka skulle jag också behöva! (Lotta vart har du köpt din fina lila? )

Inga kommentarer: