lördag 24 april 2010

Ikea och besök i huset

Idag har vi varit i huset och mätt lite väggar och tak. Som vanligt så såg det inte ut som jag föreställt mig :-) På bilderna ser allt smalt och långt it fast i verkligheten är allt brett och kort. Spanande in trädgården också , jättemysigt med pioner som är på väg upp nu. Det blir nog ingen potatis i år för det kommer inte hinnas med.
Pratade lite med grannen också som har 2 småbarn. Dom sa att dom stått i den kommunala dagisplatskön i flera år för in äldsta som som nu är 3.5 år gammal... jippi .. det där med 6 månader som hon som jag pratade med verkar ju inte stämma.. Kanske dags att ställa sig i kön nu då. Kanske får ta en dagmamma så länge tills man får plats.

Vi var på Ikea en sväng också och handlade lite krukor till tomatplantorna som börjat ta sig ordentligt nu.

Jag längtar ihjäl mig efter flytten nu, jag dör varje dag jag bor här. Appropå vårt nuvarande boende. Lite uppdateringar angående mordet här på nedersta våningen. Han mördaren har fått sin dom nu, 18 år fick han. Det är en ganska hård dom för att vara Sverige, måste ju va pga. grymheten i mordet. Hon hade blivit huggen med kniv ett 20 tal ggr i ansiktet... ögon mun bla. Fyfan vad illa det måste sett ut. Tydligen var han villkorligt frigiven sedan innan pga. att han knivhotat sin flickvän tidigare.. Jippi vilken härlig granne man haft i 2 år. Tur att jag aldrig ringt polisen de ggr det varit vilda fester där nere.. han kanske hade flippat totalt för en sådan sak, han verkar ju lite knivkär milt sagt. Ska bli skönt iallafall att flytta bort från detta huset och energin i det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med, sån där energi ska man inte ens vara i närheten av. Skönt att ni snart får flytta :)